Sporządzanie aktów zgonu
Miejsce załatwienia Urząd Stanu Cywilnego w Piątnicy
18-421 Piątnica Poduchowna, ul. Stawiskowska 53, pokój nr 6, tel. (86) 216-24-76 wew. 16
Wymagane dokumenty - karta zgonu wydana przez służbę zdrowia
- dowód osobisty osoby zmarłej (w przypadku jego utraty – poświadczenie zameldowania na pobyt stały)
- do wglądu:
• dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon
• dokument stwierdzający tożsamość małżonka osoby zmarłej
Opłaty Zwolnione z opłaty skarbowej.
Termin załatwienia Niezwłocznie.
Uwagi - uprawnionymi do zgłoszenia zgonu są w kolejno:
• małżonek lub dzieci zmarłego,
• najbliżsi krewni lub powinowaci,
• osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon,
• osoby, które były obecne przy zgonie,
• administrator domu, w którym nastąpił zgon,
• szpital lub zakład opieki zdrowotnej, jeżeli zgon nastąpił w szpitalu lub zakładzie.
Akt sporządza urząd stanu cywilnego, na którego terenie nastąpił zgon (niezależnie od miejsca zamieszkania osoby zmarłej).
Treść W dniu przedłożenia karty zgonu sporządza się natychmiast akt zgonu, z którego wydaje się nieodpłatnie 3 odpisy skrócone tegoż aktu.
Opracował Maria Dziekońska
Akceptował Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego Maria Dziekońska
Zatwierdził Konrad Majkowski
Data wprowadzenia: 2003-09-03 1245 Data upublicznienia: 0 Art. czytany: 2799 razy
|