A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Gmina
Rada Gminy
Wójt
Sołectwa
Urząd Gminy
Jednostki Organizacyjne
Skrzynka podawcza ePUAP
Praca w Urzędzie
Majątek Gminy
Budżet
Ewidencja działalności gosp.
Oświadczenia majątkowe
Przetargi / Konkursy
Rewitalizacja Gminy Piątnica
Informacje o środowisku
Gospodarka odpadami
Kierunki rozwoju gminy
Środki pomocowe
Protokoły kontroli
Bieżące informacje
Podatki i opłaty lokalne
Strategie, programy, informacje
Wybory i referenda
Druki do pobrania
Kontakt
Instrukcja obsługi
Informacja nieudostępniona
Wybory ławników
Instytucje kultury
Informacja o plikach cookie
Skargi, wnioski, petycje
Prawo miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 10 wiadomości:
» Obszarowa ocena jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi na terenie gminy Piątnica za rok 2017
» Ocena okresowa jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi dla gminy Piątnica za 2017 r.
» Zarządzenie Nr 5.2018 w sprawie zarządzenia wyboru sołtysa wsi Dobrzyjałowo
» Akcyza 2018 - procedura i warunki ubiegania się o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego
» Ogłoszenie o zamówieniu na 'Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Marianowo i Piątnica Włościańska'
» Zarządzenie Nr 4.2018 w sprawie wykonywania zadań obronnych w 2018 r.
» Informacja o uzgodnieniu z organem właściwym warunków realizacji przedsięwzięcia polegającego na budowie chlewni (GPT.6220.6.2017)
» Projekt zarządzenia w sprawie wykonywania zadań obronnych w 2018 r.
» Zarządzenie Nr 3.2018 w sprawie określenia sposobu wykonania uchwał Rady Gminy Piątnica
» Zarządzenie Nr 2.2018 w sprawie ustalenia średniego dziennego kosztu usług i posiłków świadczonych przez Dzienny Dom 'Senior-WIGOR' w Górkach-Sypniewie
  • Podatki i opłaty lokalne
  • Podatek od nieruchomości od osób fizycznych (2018)


    Wymagane dokumenty

    Osoby fizyczne są obowiązane złożyć właściwemu organowi podatkowemu informację o nieruchomościach i obiektach budowlanych sporządzoną na formularzu według ustalonego wzoru, w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku podatkowego w zakresie podatku od nieruchomości, względnie sposobu wykorzystania nieruchomości mającego wpływ na wysokość opodatkowania.

    Miejsce złożenia dokumentów

    Urząd Gminy Piątnica, ul. Stawiskowska 53, pokój nr 19,
    w godz. 730-1530.
    Tel. 86 215-21-75

    Termin i sposób załatwienia

    Wydanie decyzji ustalającej wysokość podatku w przypadku opodatkowania osób fizycznych.

    Zmiany od 1 stycznia 2016 r.

    • Nie będą wydawane i doręczane podatnikom decyzje dotyczące podatku od nieruchomości jeżeli wysokość zobowiązania na dany rok podatkowy nie przekraczałaby określonych na dzień 1 stycznia roku podatkowego najniższych kosztów doręczenia w obrocie krajowym przesyłki poleconej za potwierdzeniem odbioru (obecnie to kwota 6,10 zł). W tym przypadku zobowiązanie podatkowe nie powstanie – podatek nie będzie należny.
    • W przypadku, gdy kwota podatku nie przekracza 100 zł, podatek ten powinien zostać uregulowany przez podatnika jednorazowo w terminie płatności pierwszej raty.
    • Wprowadzono nową stawkę podatku od nieruchomości za 1 m2 powierzchni gruntów niezabudowanych objętych obszarem rewitalizacji.
    • Doprecyzowano pojęcie przedmiotów opodatkowania, które nie są i nie mogą być wykorzystywane do prowadzenia działalności gospodarczej ze względu na ich zły stan techniczny. Warunkiem wykluczenia nieruchomości z kategorii „związane z prowadzeniem działalności gospodarczej” jest wydanie jednej z dwóch decyzji tj. decyzji ostatecznej organu nadzoru budowlanego o nakazie rozbiórki obiektu budowlanego lub decyzji ostatecznej organu nadzoru górniczego, na podstawie której trwale wyłączono budynek, budowlę lub ich części z użytkowania.

    Podstawa prawna
    1. Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2017 r. poz. 1785).
    2. Uchwała Nr 61/XI/2015 Rady Gminy Piątnica z dnia 30 listopada 2015 r. w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych (Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego z 2015 r. poz. 4095).
    3. Uchwała Nr 59/XI/2015 Rady Gminy Piątnica z dnia 30 listopada 2015 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości (Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego z 2015 r. poz. 4093)
    4. Uchwała Nr 117/XXII/2016 Rady Gminy Piątnica z dnia 30 listopada 2016 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości (Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego z 2016 r. poz. 4579)


    Tryb odwoławczy

    Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łomży, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
    Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Wójta Gminy Piątnica.

    Inne informacje

    Obowiązek podatkowy powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym zaistniały okoliczności uzasadniające powstanie tego obowiązku. Obowiązek wygasa ostatniego dnia miesiąca, w którym przestały istnieć okoliczności go uzasadniające. W przypadku gdy obowiązek powstał lub wygasł w ciągu roku, podatek za ten rok ustala się proporcjonalnie do liczby miesięcy w których istniał obowiązek.

    Podatek jest płatny w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego w terminach do dnia 15 marca, 15 maja, 15 września oraz 15 listopada.


    Wpłat z tytułu podatku od nieruchomości osoby fizyczne mogą dokonywać do sołtysa lub na indywidualny numer rachunku bankowego podany w decyzji ustalającej wymiar podatku na dany rok.




    Informację udostępniła: Małgorzata Krajewska


    Data wprowadzenia: 2017-12-12 1049
    Data upublicznienia: 2017-12-12
    Art. czytany: 94 razy

    » Wzór informacji na podatek rolny, leśny i od nieruchomości 2016 - rozmiar: 48435 bajtów
    Typ pliku: application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Konrad Majkowski lub: ugpiatnica@tlen.pl
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Odnośnik do strony www.gminapiatnica.pl
    Serwis gminny
    www.gminapiatnica.pl


    Elektroniczna skrzynka podawcza




    Godziny pracy:
    od poniedziałku
    do piątku
    730-1530



    NIP
    Urzędu Gminy:
    7181671232

    REGON
    Urzędu Gminy:
    000542296

    Numer konta:
    Hexa Bank Spółdzielczy
    68 8762 0009 0000 1270 2000 0020
    Kod terytorialny
    gminy:
    2007052

    NIP Gminy: 7182032847

    REGON Gminy: 450669973





    Procedura zwrotu podatku akcyzowego zawartego w paliwie

    Zbiór aktów prawa miejscowego

    System informacji przestrzennej - portal mapowy

    Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego

    Program 500+ - informacje ogólne

    Informacja o możliwości sprawdzenia czy można odebrać dowód osobisty w urzędzie

    Strona z usługami dla obywateli

    Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej

    Cyfrowy Urząd Wrót Podlasia


    Rządowe Centrum
    Legislacji

    Dziennik Ustaw
    Monitor Polski
    Dzienniki Urzędowe

    Księgi wieczyste
    Przeglądarka Ksiąg wieczystych

    Krajowy Rejestr Sądowy odnośnik prowadzący do serwisu internetowego

    Geoportal odnośnik prowadzący do strony internetowej

    Ostrzeżenia meteorologiczne na stronie WCZK Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego - odnośnik prowadzący do strony internetowej

    Dokumenty zastrzeżone, zastrzeganie dokumentów w bankach - odnośnik prowadzący do strony internetowej


    Jak do nas dojechać?

    Jak do nas dojechać link do mapy dojazdu

    Natężenie ruchu
    na drogach

    Urząd Gminy Piątnica, ul. Stawiskowska 53, 18-421 Piątnica Poduchowna
    tel. 86 216-24-76; 86 216-64-96; 86 215-21-13; fax 86 218-24-56
    e-mail: ugpiatnica@doc.pl
    Redaktor strony: Konrad Majkowski


    Serwis korzysta z plików Cookie.
    Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.